In Nederland zijn de twee grootste Telecom providers met elkaar verwikkeld in een strijd om nieuwe klanten aan zich te binden. En wie profiteert daarvan? Juist! Jij als consument. Zo bieden beide providers een gratis sportzender aan. Meer informatie daarover vind je hieronder.
In november vorig jaar (2015) lanceerde Ziggo zijn eigen gratis sportzender onder de noemer ‘Ziggo Sport’. Klanten van Ziggo kunnen alleen deze gratis zender zien. De geruchten gingen al rond dat Ziggo intensief met deze gratis sportzender bezig was. Bekijk als klant op Ziggo Sport naar allerlei sportevenementen in zowel het binnen- als buitenland. Zo worden de EK- en ook WK-kwalificatiewedstrijden op deze zender uitgezonden maar ook basketbal (NBA) en Formule 1. Tevens ook films en documentaires op sportgebied. In een nieuwe talkshow word je door Jack Van Gelder en zijn gasten op de hoogte gehouden van het wekelijkse sportnieuws. Klanten kunnen naast de gratis sportzender ook ervoor kiezen om Ziggo Sport Totaal af te nemen. Deze nieuwe zender was voorheen bekend als Sport1.
Zoals we al schreven zijn KPN en Ziggo verwikkeld in een harde strijd om nieuwe klanten binnen te halen. KPN komt nu ook met een eigen gratis sportzender waarin tal van sportprogramma’s te zien zijn. Daarmee werkt de provider samen met Voetbal International en biedt het eigen sportcontent aan. Nico Dijkshoorn is o.a. gestrikt voor deze nieuwe sportzender. Hij maakt een voetbalprogramma dat wekelijks wordt uitgezonden. Klanten van KPN kunnen daarnaast genieten van diverse sportdocumentaires die in samenwerking met Voetbal International worden gemaakt. Naast voetbal kunnen ook schaatsliefhebbers genieten van allerhande programma’s op dat gebied. Al het sportcontent wordt via de eigen diensten zoals Interactieve TV, Interactieve TV Online en Play uitgezonden.
Harde strijd tussen twee providers
Ziggo is Nederlands’ grootste aanbieder van telecomdiensten met 4.3 miljoen klanten. De KPN volgt met 3.2 klanten. De strijd tussen deze twee aanbieders is losgebroken aangezien er maar weinig verschillen meer zijn in de kwaliteit en diensten die beide aanbieders aanbieden. Alleen al als je let op de samenstelling van ’t zenderaanbod van de KPN en Ziggo zijn er veel overeenkomsten. Dat geldt nu dus ook bij het aanbod van gratis, exclusieve sportcontent.