“Alles in 1 nu zonder bellen bij KPN mogelijk”. Met dat bericht kwam KPN in 2015 in het nieuws. Waar KPN eerder alles in 1 pakketten standaard mét vaste telefonie aanbood, verandert het bedrijf nu haar aanbod voor tv, internet en bellen. Ook biedt KPN vandaag de dag minder abonnement aan, namelijk 4 stuks. Opmerkelijk is vooral dat haar klanten vanaf heden altijd standaard een vast telefoonnummer krijgen, gratis. En dat bij ieder abonnement. Waarom dat zo is? Het bedrijf wil klanten aantrekken die niet perse willen betalen voor vaste telefonie op het moment dat ze dit niet gebruiken. Dus ook met een 2 in 1 pakket (bijvoorbeeld internet en interactieve tv) krijgen klanten een gratis vast telefoonnummer maar is het aan hen of ze het gebruiken of niet. Je kunt dus stellen dat vaste telefonie verandert is in een gratis optie.
Telefoneren kost desondanks nog wel geld
Nu is het wel zo dat een alles in 1 zonder bellen bij KPN nog wel geld kost indien je gebruik van je gratis telefoonlijn maakt. Dit klinkt misschien verwarrend maar in de praktijk is dat niet zo. Overigens kunnen klanten bij het alles in 1 Thuis Premium pakket nog wel gratis bellen naar zowel mobiel als vaste telefoon. Voor de overige pakketten geldt dat je standaard dus een gratis telefoonlijn erbij krijgt. Hier betaal je niet voor. Bel je echter hiermee, dan betaal je 9 cent per minuut. Gebeld worden op je vaste telefoonnummer is echter gratis! Hieronder beschrijven we welke veranderingen de KPN met al haar pakketten heeft doorgevoerd en wat je kan verwachten als bestaande en nieuwe klant.
Alle veranderingen bij KPN op een rij:
Bellen, gratis maar niet helemaal gratis
We kunnen dus concluderen dat elke klant, ongeacht welk pakket hij of zij afneemt, er altijd een gratis telefoonnummer bij krijgt. Hier betaalt men gegarandeerd niets voor! Daarmee zijn klanten altijd bereikbaar op een vast telefoonnummer, wat erg handig kan zijn. Maken ze hier echter zelf gebruik van, dan betaalt men 9 cent per minuut met een instaptarief van 10 cent.